Polityka prywatności
Niniejsza Polityka prywatności zawiera informacje na temat celów, podstaw i zasad przetwarzania danych osobowych przez Agnieszkę Kąkol prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą: Agnieszka Kąkol Firma Usługowo Handlowa w sklepie internetowym (Sklep) zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.), dalej jako „RODO”.
Kto jest administratorem danych osobowych?
Administratorem danych osobowych jest Agnieszka Kąkol prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Agnieszka Kąkol Firma Usługowo Handlowa al. Krakowska 291/165 02-133 Warszawa NIP: 6642054963.
Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których przetwarzane przez niego dane osobowe dotyczą, a w szczególności jest odpowiedzialny i zapewnia, że zbierane przez niego dane są:
1. przetwarzane zgodnie z prawem;
2. zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami;
3. merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane;
4. przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania oraz
5. przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
Źródło i sposób zbierania danych
Dane osobowe (imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, numer telefonu), są gromadzone:
- w związku z korzystaniem z formularza kontaktowego,
- w związku z korzystaniem ze Sklepu – w trakcie rejestracji i składania zamówienia przez klientów Sklepu oraz podczas dokonywanych transakcji,
- poprzez automatyczne gromadzenie tzw. plików cookies w trakcie wizyty na stronie Sklepu.
W jakim celu i na jakiej podstawie przetwarzane są dane osobowe?
Dane osobowe są przetwarzane:
- na podstawie niezbędności w zakresie niezbędnym do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit b RODO), w celu:
- świadczenia usługi drogą elektroniczną w ramach Sklepu, w tym do dostarczenia zakupionego towaru, wystawienia dokumentów księgowych, obsługi ewentualnych zwrotów lub reklamacji, kontaktu w kwestiach dotyczących realizacji zamówienia,
- założenia i zarządzania kontem Użytkownika w Sklepie, w tym do zapewnienia obsługi konta, transakcji i rozwiązywania problemów technicznych,
- obsługi zgłoszeń i kontaktu w sprawach związanych z realizacją zamówienia,
- na podstawie prawnie uzasadnionego celu administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO), w celu:
- przekazania odpowiedzi na pytania lub informacje zawarte w formularzu kontaktowym, w tym kontaktowania się z osobą, której dane dotyczą,
- poznania preferencji Użytkowników, wykrywania botów i błędów, w celach statystycznych oraz marketingu bezpośredniego,
- w odniesieniu do plików cookies – w celu dopasowania reklam na stronie, w tym profilowania oraz w celach analitycznych,
- ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora w ramach realizacji zamówień w Sklepie.
- w oparciu o wyrażoną przez Klienta zgodę (art. 6 ust. 1 lit a RODO), w celu:
- w celu realizacji zamówienia w Sklepie – w zakresie danych fakultatywnych,
- w celu wyrażenia opinii o Sklepie lub produkcie.
Zgoda może zostać wycofana w każdej chwili.
Czy podanie danych jest dobrowolne?
Klienci korzystający ze Sklepu proszeni są o podanie danych niezbędnych do utworzenia i obsługi konta. Podanie tych danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do zawarcia umowy i realizacji zamówienia z Klientem.
Jak długo będziemy przetwarzać dane osobowe?
Dane osobowe Klientów, którzy założyli konto lub dokonali zakupu w Sklepie będą przetwarzane przez okres świadczenia usług i realizacji zamówienia, a po jego upływie przez okres wymagany przepisami prawa (m.in. ustawa o rachunkowości) lub na do czasu upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń lub wniesienia usprawiedliwionego sprzeciwu wobec przetwarzania.
Dane osobowe Użytkowników gromadzone w plikach cookies oraz w celach marketingowych będą przetwarzane do momentu złożenia uzasadnionego sprzeciwu lub wycofania zgody na takie przetwarzanie.
Odbiorcy danych
Dane osobowe Klientów są przekazywane podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi, dostawcom usług IT, usług hostingowych, usług marketingowych, usług księgowych lub prawnym, a także firmom kurierskim, podmiotom obsługującym płatności elektroniczne, dostawcom systemu ankiet opiniującym przy czym powierzenie następuje wyłącznie w zakresie i celach określonych przez Administratora, na podstawie umowy o powierzeniu przetwarzania danych osobowych.
Dane mogą być również przygotowane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osób, których dane dotyczą
Klientom, których dane osobowe są przetwarzane przez Administratora, przysługuje prawo do:
- prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych – w każdej chwili, bez podania przyczyny;
- prawo dostępu do danych osobowych – prawo do uzyskania określonych informacji o przetwarzaniu danych osobowych, a także do uzyskania kopii danych,
- prawo żądania sprostowania danych osobowych – prawo do żądania poprawienia lub uzupełnienia nieaktualnych danych,
- prawo żądania usunięcia danych osobowych – tzw. prawo do zapomnienia, w sytuacji gdy przetwarzanie nie jest już uzasadnione w świetle przepisów prawa,
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – prawo zażądania ograniczania przetwarzania tylko do przechowywania lub innych operacji na danych, dopóki nie ustaną uzasadnione przyczyny,
- prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania – z uwagi na szczególną sytuację osoby, której dane dotyczą lub jeżeli dane są przetwarzane w celach marketingowych,
- prawo do przenoszenia danych osobowych – prawo do uzyskaniu zapisu danych w ustrukturyzowanym formacie, zakresie w jakim dane są przetwarzane w związku z zawartą umową lub wyrażoną zgodą
Klient ma również prawo wnieść skargę w związku z przetwarzaniem danych osobowych do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
W jaki sposób kontaktować się w sprawach dotyczących danych osobowych?
We wszystkich kwestiach dotyczących zasad przetwarzania danych osobowych w działalności Administratora oraz w celu realizacji uprawnień przysługujących osobowym, których dane dotyczą prosimy o kontakt pod adresem kontakt@kakolagnieszka.pl
Czym są pliki cookies i w jakim celu są zbierane?
Pliki cookies to dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu, za pomocą którego Klient przegląda zawartość strony internetowej. Dane te zawierają informacje automatycznie zbierane podczas wizyty użytkownika na stronie, obejmujące adres IP, dane na temat używanej przeglądarki, adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link), informacje o transmisji i raporty o ewentualnych błędach.
Pliki cookies są wykorzystywane w celu dostosowania zawartości strony internetowej do preferencji Klienta, tworzenia statystyk i analizy zachowań użytkowników, a także jako materiał pomocniczy służący do administrowania serwerem.
W celu śledzenia aktywności i tworzenia statystyk wykorzystywane są narzędzia Google’a, takie jak Google Analytics. Pliki cookie mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki użytkownik korzysta ze Sklepu. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji użytkownika lub czasie pozostawania na danej stronie. Szczegółowe informacje o zakresie i zasadach zbierania danych w związku z tą usługą można znaleźć pod linkiem: https://www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners.
Klient może czasie dokonać zmiany ustawień dotyczących dostępu i przechowywania cookies przy pomocy ustawień przeglądarki lub ustawień urządzenia końcowego, za pomocą którego przegląda zawartość strony internetowej.
Mechanizm cookies stosowane w Sklepie
Sklep wykorzystuje dwa typy plików cookies:
- Cookies sesyjne to pliki tymczasowe, które przechowywane są w urządzeniu Klienta do czasu wylogowania, opuszczenia strony czy wyłączenia przeglądarki internetowej,
- Cookies trwałe to pliki przechowywane w urządzeniu Klienta przez czas określony w nim (czas życia cookie) lub do momentu usunięcia go przez Klienta.
Sklep wykorzystuje cookies własne w celu:
- uwierzytelniania Klienta w Sklepie i zapewnienia sesji Klienta w Sklepie (po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie Sklepu ponownie wpisywać loginu i hasła;
- analiz i badań oraz audytu oglądalności, a w szczególności do tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Klienci korzystają ze Strony Sklepu, co umożliwia ulepszanie jej struktury i zawartości.
Sklep wykorzystuje cookies zewnętrzne w celu zbierania ogólnych i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem narzędzi analitycznych Google Analytics (administrator cookies zewnętrznego: Google Inc z siedzibą w USA);
Mechanizm cookies jest bezpieczny dla komputerów Klientów Sklepu. W szczególności tą drogą nie jest możliwe przedostanie się do komputerów Klientów wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego. Niemniej w swoich przeglądarkach Klienci mają możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików cookies do komputerów. W przypadku skorzystania z tej opcji korzystanie ze Sklepu będzie możliwe, poza funkcjami, które ze swojej natury wymagają plików cookies.
Adresy IP
Sklep może gromadzić adresy IP Klientów. Adres IP to numer przydzielany komputerowi osoby odwiedzającej Sklep przez dostawcę usług internetowych. Numer IP umożliwia dostęp do Internetu. W większości przypadków jest przypisywany komputerowi dynamicznie, tj. zmienia się przy każdym połączeniu z Internetem. Adres IP jest wykorzystywany przez Sklep przy diagnozowaniu problemów technicznych z serwerem, tworzeniu analiz statystycznych (np. określeniu, z jakich regionów notujemy najwięcej odwiedzin), jako informacja przydatna przy administrowaniu i udoskonalaniu Sklepu, a także w celach bezpieczeństwa oraz ewentualnej identyfikacji obciążających serwer, niepożądanych automatycznych programów do przeglądania treści Sklepu.
