REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
Niniejszy regulamin, sporządzony w oparciu o art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1422 ze zm.), reguluje zasady zawierania umów sprzedaży Towarów za pośrednictwem sklepu internetowego prowadzonego pod adresem https://natmi-magiakreacji.pl/ (dalej: Sklep) przez Agnieszkę Kąkol prowadzącą działalność pod firmą Agnieszka Kąkol Firma Usługowo Handlowa al. Krakowska 291/165 02-133 Warszawa NIP: 6642054963, wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego d.s. gospodarki. (email: kontakt@kakolagnieszka.pl , tel: 506 584 793 ), dalej jako „Sprzedawca”.
Administratorem danych osobowych Kupującego przetwarzanych w związku ze sprzedażą prowadzoną w Sklepie jest Sprzedawca.
Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie, a postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż Ustawa są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy. Postanowienia Regulaminu Sklepu Internetowego nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta.
§ 1 Definicje:
- Konsument – Kupujący będący osobą fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w tym osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, pod warunkiem że przedmiot zawieranej umowy nie wiąże się bezpośrednio z jego czynnościami zawodowymi.
- Konto – indywidualna nazwa (login) i hasło podane przez Kupującego, zbiór informacji przechowywanych w Sklepie dotyczących danych Kupującego oraz składanych przez niego Zamówień i zawieranych Umów Sprzedaży, z wykorzystaniem którego Kupujący może składać Zamówienia, zawierać Umowy Sprzedaży;
- Kupujący – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta lub zamierza korzystać ze Sklepu i nabywać Towary ze Sklepu;
- Sprzedawca – podmiot prowadzący Sklep, tj. Agnieszka Kąkol prowadząca działalność pod firmą Agnieszka Kąkol Firma Usługowo Handlowa (al. Krakowska 291/165 02-133 Warszawa NIP: 6642054963);
- Potwierdzenie Zamówienia – wiadomość elektroniczna wysłana przez Sklep na adres poczty elektronicznej wskazany przez Kupującego potwierdzająca, że wskazane w jej treści Zamówienie Kupującego może zostać zrealizowane przez Sklep;
- Towar – produkt przedstawiony do sprzedaży za pośrednictwem Sklepu, mogący być przedmiotem umowy sprzedaży;
- Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, stanowiące ofertę zawarcia Umowy sprzedaży ze Sklepem za pośrednictwem strony internetowej Sklepu;
- Formularz Zamówienia – funkcjonalność umożliwiająca składanie Zamówienia w Sklepie, przy czym złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Kupującego czynności, tj. wypełnieniu Formularza Zamówienia oraz kliknięciu na stronie Sklepu po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „Kupuję i płacę”; w Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Kupującego następujących danych: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Towar/y, ilość Towar/ów, miejsce i sposób dostawy Towar/ów, sposób płatności, oraz opcjonalnie, gdy nazwy firmy oraz numeru NIP Kupującego;
- Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 z późn. zm);
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru zawierana albo zawarta między Kupującym a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
§ 2 Postanowienia ogólne
- Sklep prowadzi sprzedaż Towarów za pośrednictwem sieci Internet. Informacje o Towarach Sklep zamieszcza na stronie internetowej https://natmi-magiakreacji.pl/ w przeznaczonych do tego zakładkach oraz w swoich mediach społecznościowym pod adresem https://www.facebook.com/profile.php?id=100066356096494
- Kupujący przed zawarciem umowy sprzedaży jest zobowiązany zapoznać się̨ z Regulaminem. Przy zawarciu umowy ze Sklepem, Kupujący wyraża zgodę na warunki transakcji określone w Regulaminie i zobowiązuje się do jego przestrzegania.
- W przypadku zawierania umowy sprzedaży z Kupującym będącym Konsumentem za pośrednictwem Sklepu umowa ta jest umową zawieraną na odległość w rozumieniu Ustawy.
- Regulamin jest udostępniony Kupującemu nieodpłatnie za pośrednictwem strony internetowej w formie, która umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.
- Informacje o Towarach prezentowane na stronie Sklepu stanowią zaproszenie do złożenia oferty zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, zgodnie z warunkami Regulaminu.
- Wszystkie opisy, teksty, zdjęcia Towarów oraz inne materiały chronione są prawami autorskimi oraz mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi lub wzorami użytkowymi. Zabrania się ich kopiowania i rozpowszechniania, używania do celów handlowych lub prezentacji na innych stronach internetowych bez zgody Sprzedawcy.
§ 3 Warunki i zasady korzystania ze Sklepu
- Kupujący może założyć indywidualne Konto w Sklepie. Rejestracja Konta nie jest konieczna do złożenia Zamówienia w Sklepie.
- Usługa założenia Konta świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Kupujący ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@kakolagnieszka.pl.
- Aby założyć Konto, należy uruchomić stronę internetową: https://natmi-magiakreacji.pl/, a następnie wypełnić znajdujący się pod tym adresem formularz, podając aktywny adres email i hasło.
- Podanie danych osobowych przez Kupującego oraz zgoda na ich przetwarzanie są dobrowolne, lecz niezbędne do zrealizowania zamówienia przez Sklep. Kupujący ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych. Więcej informacji dotyczących zasad przetwarzania danych osobowych znaleźć można na stronie: https://natmi-magiakreacji.pl/polityka-prywatnosci/
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym. W przypadku otrzymania przez Sklep urzędowego zawiadomienia lub wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze przechowywanych danych dostarczanych przez Kupującego, Sklep może uniemożliwić dostęp do tych danych.
§ 4 Przyjmowanie i realizacja Zamówień
- Zamówienia od Kupującego są przyjmowane za pośrednictwem Formularza Zamówień.
- Składanie Zamówień przez Internet jest możliwe pod warunkiem spełnienia następujących minimalnych wymagań technicznych:
- oprogramowanie – dowolna przeglądarki internetowej obsługującej aplikację JavaScript;
- wymagania sprzętowe: do przeglądania stron internetowych Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu, niezbędne jest urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera lub Safari w aktualnej wersji.
- posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
- W celu złożenia Zamówienia przez Internet Kupujący zobowiązany jest dokonać:
- wyboru zamawianych Towarów, klikając ikonę „Dodaj do koszyka”, a następnie „Przejdź do realizacji zamówienia”,
- wyboru sposobu dostawy oraz płatności spośród dostępnych w Sklepie oraz podania adresu dostawy,
- przesłania Formularza Zamówienia.
- Po otrzymaniu Zamówienia złożonego drogą elektroniczną i możliwości jego realizacji, Sklep wysyła na adres email Kupującego, podany w Formularzu Zamówienia, wiadomość stanowiącą Potwierdzenie Zamówienia.
- W przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia, Sklep zawiadomi o tym fakcie Kupującego najpóźniej w terminie 7 dni od dnia otrzymania przez Kupującego Zamówienia. Powiadomienie zostanie wysłane na adres e-mail wskazany przez Kupującego w Formularzu Zamówienia.
- W sytuacji niemożności realizacji części Zamówienia, Kupujący jest informowany o stanie Zamówienia i podejmuje decyzję o sposobie jego realizacji w terminie 3 dni od otrzymania informacji, wybierając jedną z następujących opcji:
- częściowa realizacja Zamówienia, przy czym wybór tej możliwości powoduje zrealizowanie Zamówienia w zakresie wyłącznie dostępnych Towarów;
- anulowanie całości Zamówienia.
- Jeśli Kupujący nie dokona wyboru którejś z opcji z powyższego punktu w terminie 3 dni, przyjmuje się, iż dokonał on anulowania całości Zamówienia.
- W przypadku nie otrzymania wiadomości elektronicznej od Sklepu zawierającej Potwierdzenie Zamówienia lub informację o braku możliwości realizacji Zamówienia, w ciągu 5 dni roboczych od dnia jego złożenia, Kupujący powinien powiadomić o tym fakcie Sklep za pośrednictwem poczty e-mail lub telefonicznie.
- W sytuacji, gdy Kupujący dokonał zapłaty za Towar objęty Zamówieniem, który nie jest dostępny albo anulował Zamówienie, Sklep zwróci należność zgodnie z postanowieniami § 11 Zwrot należności.
- W sytuacji braku zapłaty za Towar objęty Zamówieniem w terminie 7 dni od dnia Potwierdzenia Zamówienia, Sklep automatycznie anuluje złożone Zamówienie, o czym Kupujący zostanie poinformowany na adres e-mail podany przez Kupującego.
- W przypadku jeśli Kupujący dokona zapłaty za część Zamówienia, Sklep w wiadomości elektronicznej zwróci się z prośbą o uiszczenie pozostałej należności wynikającej z Zamówienia w terminie 3 dni. Brak uregulowania niezapłaconej należności skutkuje anulowaniem Zamówienia, a wpłacone środki pieniężne zostaną zwrócone zgodnie z postanowieniami § 11 Zwrot należności.
§ 5 Ceny Towarów
-
- Wszystkie ceny Towarów dostępne na stronie https://natmi-magiakreacji.pl/
- są cenami brutto i podawane są w złotych polskich,
- nie zawierają kosztów dotyczących ewentualnych opłat celnych,
- nie zawierają kosztów dostawy.
- Sklep jest uprawniony do przeprowadzania akcji promocyjnych, jak również do dokonywania zmian ceny Towarów. Uprawnienie powyższe nie ma wpływu na ceny Towarów w Zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.
- Promocje w Sklepie nie podlegają łączeniu, o ile regulamin promocji nie stanowi inaczej.
§ 6 Czas realizacji Zamówienia
-
- Sklep podaje na stronie internetowej czas realizacji Zamówienia dotyczącego danego Towaru. Czas realizacji Zamówienia jest to czas, który upływa od przyjęcia Zamówienia do realizacji do momentu przekazania Zamówienia ze Sklepu do przewoźnika realizującego dostawę – przy czym uwzględniane są tylko dni robocze. W przypadku jeśli Zamówienie nie będzie możliwe do zrealizowania w podanym czasie realizacji, Kupujący zostanie o tym poinformowany drogą mailową.
- Zamówienie na Towary o różnym czasie realizacji jest wysyłane w momencie skompletowania wszystkich dostępnych Towarów Zamówienia.
- W sytuacji, gdy dostawa jest niemożliwa lub utrudniona ze względu na wskazanie niepoprawnego adresu lub ze względu na to, że dostawa nie została przyjęta pod podanym przez Kupującego adresem, odpowiedzialność za te zdarzenia ponosi Kupujący.
- Sprawdzenie stanu przesyłki i określenie charakteru naruszenia lub zniszczenia opakowania dokonane w obecności kuriera lub pracownika poczty oraz sporządzenie protokołu szkody, może ułatwić rozpatrywanie reklamacji przez Sklep.
§ 7 Płatności i dostawy
- Płatność w Sklepie dostępna jest wyłącznie w formie przedpłaty za pośrednictwem narzędzi udostępnionych przez Sklep. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary: Płatności BLIK, karta płatnicza, przelew elektroniczny poprzez zewnętrzny system płatności imoje, obsługiwany przez firmę ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach.
- Realizacja Zamówienia rozpoczyna się po otrzymaniu przez Sklep potwierdzenia poprawnego wykonania operacji od operatora płatności, natomiast w przypadku przelewu bankowego – po wpłynięciu wpłaty na rachunek bankowy Sklepu.
- Sklep zastrzega sobie możliwość wstrzymania się z realizacją Zamówienia do czasu zaksięgowania całości zapłaty za Towar zgodnie ze złożonym Zamówieniem.
- Dostawa zamówionych Towarów następuje za pośrednictwem Paczkomaty Inpost albo kurier inPost. Koszty dostawy: Paczkomaty InPost – 17 zł ; kurier InPost – 20 zł
- Dostawa Towarów jest realizowana także poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jedynie po dokonaniu wcześniejszej płatności przelewem na konto Sklepu oraz indywidualnym naliczeniu kosztów przesyłki.
- Informacje o kosztach dostawy oraz orientacyjnym terminie dostawy jest dostępna na stronie: https://natmi-magiakreacji.pl/czas-i-koszty-dostawy/ .
- Dla wybranych Towarów, w szczególności z powodu niestandardowych gabarytów, mogą być dostępne jedynie niektóre z form płatności lub dostawy.
§ 8 Dowody zakupu
- Kupujący na dowód zakupu Towaru otrzymuje od Sklepu paragon.
- Sklep wystawia paragon w momencie wysyłki Zamówienia z magazynu. Każdy paragon zostanie dołączony i wysłany wraz z Zamówieniem.
§ 9 Reklamacje
- Niniejszy punkt określa procedurę rozpatrywania reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji składanych do Sprzedawcy, przez wszystkich kupujących, w szczególności reklamacji dotyczących Towarów, Umów Sprzedaży oraz pozostałych reklamacji związanych z działaniem Sprzedawcy lub Sklepu.
- Podstawa i zakres odpowiedzialności są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
- Szczegółowe postanowienia dotyczące reklamacji Towaru – rzeczy ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi), z wyłączeniem jednak rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez Kupującego na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą określają przepisy Ustawy, w szczególności art. 43a – 43g Ustawy. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Konsumenta, w razie braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży.
- Szczegółowe postanowienia dotyczące reklamacji Towaru – treści lub usługi cyfrowej lub rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez Kupującego na podstawie Umowy Sprzedaży określają przepisy Ustawy, w szczególności art. 43h – 43q Ustawy. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Konsumenta, w razie braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży.
- Reklamacja może zostać złożona na przykład:
- pisemnie na adres: Krakowska 291/165 02-133 Warszawa;
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@kakolagnieszka.pl ;
- Przesłanie lub zwrot Towaru w ramach reklamacji może nastąpić na adres: Krakowska 291/165 02-133 Warszawa.
- Zaleca się podanie w opisie reklamacji takich informacji jak:
- okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową;
- żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia; oraz
- danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji.
Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
- W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcy.
- Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub Towaru) związane z przedmiotem reklamacji. Sprzedawca może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
- Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta, dystrybutora lub przez inny podmiot trzeci (gwaranta). Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej lub oświadczeniu gwarancyjnym gwaranta. Gwarancja nie wyłącza ani nie ogranicza uprawnień Konsumenta
wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
§ 10 Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 8 niniejszego paragrafu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
- pisemnie na adres: Krakowska 291/165 02-133 Warszawa;
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@kakolagnieszka.pl;
- Zwrot Towaru w postaci rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi) w ramach odstąpienia od umowy może nastąpić na adres: Krakowska 291/165 02-133 Warszawa.
- Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest jako załącznik do Regulaminu. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
- dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (i) obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części, (ii) polega na regularnym dostarczaniu towaru przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów;
- dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
- Towary w postaci rzeczy ruchomych, w tym rzeczy ruchome z elementami cyfrowymi:
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru – rzeczy ruchomej, w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku Towarów – rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi) – jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- W przypadku Towarów – rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi) – Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru – rzeczy ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi) – będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Towary w postaci treści cyfrowe lub usługi cyfrowe:
- W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie Towaru – treści cyfrowej lub usługi cyfrowej – Sprzedawca od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania z Towaru – treści cyfrowych lub usługi cyfrowej – dostarczonych przez Sprzedawcę, z wyjątkiem treści, które: (1) są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy; (2) dotyczą wyłącznie aktywności konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez Sprzedawcę; (3) zostały połączone przez przedsiębiorcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków; (4) zostały wytworzone przez Konsumenta wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać. Z wyjątkiem przypadków, o których mowa wyżej w pkt (1)–(3,) Sprzedawca na żądanie Konsumenta udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez Sprzedawcę. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca może uniemożliwić Konsumentowi dalsze korzystanie z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej, w szczególności przez uniemożliwienie konsumentowi dostępu do treści cyfrowych lub usługi cyfrowej lub zablokowanie konta użytkownika, co nie ma wpływu na uprawnienia konsumenta, o których mowa w zdaniu poprzednim. Konsument ma prawo odzyskać treści cyfrowe od Sprzedawcy nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony Sprzedawcy, w rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu maszynowego.
- W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie Towaru – treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, Konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
- Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez Konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść Konsument:
- W przypadku Towarów – rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi) – jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- W przypadku Towarów – rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi) – Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
- W przypadku Towarów – usługi, której wykonywanie – na wyraźne żądanie konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, Konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów zgodnie z art. 38 Ustawy, w szczególności:
- o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
- w której przedmiotem świadczenia jest Towar – rzecz ruchoma (w tym rzecz ruchoma z elementami cyfrowymi) – nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest Towar – rzecz ruchoma (w tym rzecz ruchoma z elementami cyfrowymi) – dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy.
- Zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 3) Ustawy Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość w przypadku Towarów wykonywanych według indywidualnych wytycznych Konsumenta, zgodnie z zapotrzebowaniem danego Konsumenta, m. in. w zakresie kolorystyki, rozmiaru czy rodzaju użytego materiału Towaru, tzw. Towar spersonalizowany.
§ 11 Zwrot należności
- W przypadku zaistnienia przesłanek zobowiązujących Sklep do zwrotu należności wpłaconych przez Kupującego na rzecz Sklepu, zwrot ten odbywa się na następujących zasadach:
- w przypadku reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej uwzględnienia przez Sklep;
- w przypadku odstąpienia Konsumenta od umowy w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy;
- w przypadku anulowania Zamówienia w terminie 14 dni od dnia jego anulowania.
- Zwrot płatności nastąpi przy użyciu tego samego sposobu płatności, jakiego użył Kupujący przy dokonywaniu zapłaty za Zamówienie.
- W przypadku odstąpienia od umowy w części Sklep zwraca otrzymane płatności związane z tą częścią umowy, która wygasła wskutek odstąpienia. W przypadku gdy koszty dostarczenia Towarów zostały pobrane ryczałtowo i nie zależą od wielkości dostawy, Sklep nie zwraca kosztów dostawy. Gdyby koszty dostawy był niższy z uwagi na Towar, od którego odstąpiono, Sklep zwraca tę proporcjonalną część kwoty dostaw.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedokonanie zwrotu należności lub jego opóźnienie, jeżeli nastąpiło to z winy Kupującego, m. in. z powodu przekazania przez Kupującego błędnych danych osobowych, takich jak imię, nazwisko, adres, lub błędnego numeru konta.
§ 12 Postanowienia dot. przedsiębiorców
- Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści. Sprzedawca nie ponosi także odpowiedzialności za opóźnienie w przewozie przesyłki.
- Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Towar lub braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży zostaje wyłączona.
§ 13 Pozasądowe sposoby rozpatrywania sporów
-
- Konsument posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży,
- zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem, a Usługodawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Szczegóły dotyczące sposobów oraz dostępu do pozasądowych form rozstrzygania sporów znajdują się pod adresem: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
- Pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsług dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 14 Opinie o Towarach
- Sprzedawca umożliwia swoim Kupującym wystawianie i dostęp do opinii o Towarach.
- Wystawienie opinii przez Kupującego możliwe jest po skorzystaniu z formularza umożliwiającego dodanie opinii o Towarze, który udostępniany jest za pomocą indywidualnego linku otrzymanego przez Kupującego po zakupie na podany przez niego adres poczty elektronicznej.
- Opinia o Towarze może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych Towarów w Sklepie. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych lub pozornych Umów Sprzedaży w celu wystawienia opinii o Towarze.
- Dodawanie opinii przez Kupującego nie może być wykorzystywane do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich.
- Opinie mogą być udostępniane bezpośrednio na stronie internetowej Sklepu.
- Sprzedawca zapewnia aby publikowane opinie o Towarach pochodziły od jego Kupujących, którzy zakupili dany Towar. W tym celu Sprzedawca podejmuje następujące działania, aby sprawdzić, czy opinie pochodzą od jego Kupujących:
- Sprzedawca wysyła Kupującym indywidualny link na podany przez niego przy zakupie adres poczty elektronicznej – w ten sposób dostęp do formularza opinii otrzymuje wyłącznie Kupujący, który dokonał zakupu Towaru w Sklepie,
- W razie wątpliwości Sprzedawcy lub zastrzeżeń kierowanych do Sprzedawcy przez innych Kupujących lub osoby trzecie, czy dany Kupujący kupił Towar, Sprzedawca zastrzega sobie prawo skontaktowania się z autorem opinii celem wyjaśnienia i potwierdzenia, że faktycznie dokonał zakupu opiniowanego Towaru.
- Wszelkie uwagi, czy też zastrzeżenia czy dany Kupujący kupił Towar mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej.
- Sprzedawca nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania innej osobie nieprawdziwych opinii lub rekomendacji Kupujących oraz nie zniekształca opinii lub rekomendacji Kupujących w celu promowania swoich Towarów. Sprzedawca udostępnia opinie zarówno pozytywne, jak i negatywne. Sprzedawca nie udostępnia sponsorowanych opinii.
§ 15 Postanowienia końcowe
- Umowa sprzedaży zawierana jest między Kupującym a Sprzedawcą.
- Obsługa Kupujących Sklepu jest realizowana od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00 – 18:00 pod numerem telefonu 506 584 793. Opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora telekomunikacyjnego, z którego wykonywane jest połączenie przez Kupującego. Pytania można również kierować na adres poczty elektronicznej: kontakt@kakolagnieszka.pl.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Kupującego oraz za usuwanie i blokowanie wiadomości e-mail przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Kupującego.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe wykonywanie czynności na rzecz Kupującego, w tym realizację Zamówienia, wynikłe na skutek przekazania przez Kupującego błędnych danych.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się przepisy prawa polskiego, a w szczególności Kodeksu cywilnego, Ustawy oraz przepisy ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 31.03.2023 roku do odwołania.
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Sklep, nie krótszym niż 7 dni od daty udostępnienia ich na stronie https://natmi-magiakreacji.pl/ . Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia Zamówienia.
